Psychomotoryka dziecięca – Gliwice

Psychomotoryka dziecięca to kompleksowe podejście do wspierania rozwoju najmłodszych poprzez ruch, doświadczanie nowych sytuacji i pracę nad różnorodnymi umiejętnościami. W naszym gabinecie integracji sensorycznej w Gliwicach oferujemy zajęcia z zakresu psychomotoryki, które są skierowane do dzieci w różnym wieku i o różnych potrzebach rozwojowych. Zajęcia te prowadzone są w małych grupach (3-6 dzieci), co pozwala na indywidualne podejście do każdego uczestnika i maksymalne wykorzystanie potencjału rozwojowego.

Doskonalenie komunikacji i współpracy – Gliwice

W trakcie zajęć z psychomotoryki kładziemy duży nacisk na rozwój umiejętności komunikacyjnych. Dzieci uczą się współpracy i budowania relacji z rówieśnikami. Wspólne działanie w grupie pozwala na rozwijanie empatii, zrozumienia oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów. Dzięki temu dzieci stają się bardziej pewne siebie, lepiej radzą sobie w sytuacjach społecznych i zyskują umiejętności niezbędne w życiu codziennym.

Terapia psychomotoryczna jest szczególnie ważna dla dzieci niepełnosprawnych oraz tych z zaburzeniami rozwojowymi, ponieważ pozwala na wzmocnienie ich zdolności adaptacyjnych i społecznych. Dzieci uczą się samodzielności i nabierają pewności siebie, co jest kluczowe w ich dalszym rozwoju.

Co ćwiczymy podczas zajęć z psychomotoryki dziecięcej w Gliwicach?

Duża i mała motoryka

Podczas zajęć rozwijamy zarówno dużą, jak i małą motorykę. Duża motoryka obejmuje ruchy całego ciała, takie jak bieganie, skakanie czy wspinanie się. Z kolei mała motoryka skupia się na precyzyjnych ruchach dłoni i palców, co jest kluczowe dla takich umiejętności jak pisanie czy rysowanie. Dzięki ćwiczeniom motorycznym dzieci stają się bardziej sprawne fizycznie i zyskują lepszą koordynację ruchową.

Planowanie motoryczne

Planowanie motoryczne to umiejętność tworzenia planu działania dla wykonywanych czynności ruchowych. Dzieci uczą się, jak skutecznie planować i realizować zadania, co rozwija ich zdolności organizacyjne i umiejętność przewidywania skutków swoich działań.

Komunikacja i współpraca

Komunikacja i współpraca są kluczowymi elementami zajęć z psychomotoryki. Dzieci uczą się, jak skutecznie komunikować się z innymi oraz jak pracować w zespole. Wspólne zadania wymagają od uczestników koordynacji działań, dzielenia się pomysłami oraz podejmowania wspólnych decyzji.

Kreatywność i percepcja

Podczas zajęć stawiamy również na rozwijanie kreatywności i percepcji. Dzieci mają możliwość twórczego rozwiązywania problemów i wykorzystywania wyobraźni w praktycznych działaniach. Ćwiczenia na percepcję wzrokową i słuchową pomagają dzieciom lepiej rozumieć otaczający je świat oraz wzmacniają ich zdolność do koncentracji i uwagi.

Zadbaj o prawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka

Terapia psychomotoryczna to wyjątkowa forma wsparcia rozwoju psychomotorycznego dziecka, która łączy w sobie elementy ruchu, myślenia i działania w grupie. Każde spotkanie ma określoną fabułę, a uczestnicy podejmują się realizacji zadań intelektualnych i motorycznych, które wspierają ich rozwój na różnych płaszczyznach. Zajęcia są prowadzone w sposób, który budzi motywację i zainteresowanie dzieci, co sprzyja ich aktywnemu uczestnictwu. Dzięki wykorzystaniu w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i dostosowaniu zajęć do indywidualnych potrzeb dziecka jesteśmy w stanie efektywnie wspierać rozwój najmłodszych na każdym etapie.

W trakcie terapii dzieci nie tylko rozwijają swoje umiejętności, ale także odkrywają własne potencjały i ograniczenia, co pomaga im w radzeniu sobie z przeciwnościami i niepowodzeniami w przyszłości. Psychomotoryka to odkrywanie siebie i budowanie własnej osobowości.

 

Często zadawane pytania

Jakie umiejętności dziecka są najczęściej rozwijane podczas zajęć z psychomotoryki?
Podczas zajęć psychomotoryki dzieci rozwijają zdolności motoryczne, poznawcze, komunikacyjne, a także doskonałą współpracę w grupie, pewność siebie oraz umiejętności percepcyjne.
Czy terapia psychomotoryczna może pomóc dzieciom z zaburzeniami koncentracji?
Tak, zadania ruchowe i emocjonujące aktywności dostarczają mózgowi tego, czego najbardziej potrzebuje: ruchu, emocji i zaskoczenia, wspomagając lepszą koncentrację u dzieci.
Jakie ćwiczenia są stosowane w terapii psychomotorycznej?
Ćwiczenia w terapii psychomotorycznej dobiera się indywidualnie, dostosowując je do możliwości i potrzeb konkretnej grupy dzieci, umożliwiając im odniesienie sukcesu w podejmowanych działaniach oraz poszerzanie granic swoich umiejętności.
Czy psychomotoryka dziecięca może być stosowana u dzieci z autyzmem?
Tak, terapeuci z odpowiednimi kwalifikacjami prowadzą zajęcia grupowe lub indywidualne, zależnie od potrzeb dziecka. Nie każde dziecko z autyzmem jest w stanie uczestniczyć w zajęciach grupowych – wtedy proponujemy zajęcia indywidualne.
Jak często powinny odbywać się zajęcia psychomotoryczne, aby były skuteczne?
Zaleca się cotygodniowe zajęcia przez minimum rok, gdyż regularność jest fundamentalna dla osiągnięcia efektów.
Czym jest psychomotoryka dziecięca?
Psychomotoryka dziecięca to metoda wspierająca rozwój motoryczny, poznawczy i emocjonalny poprzez zróżnicowane aktywności ruchowe.
Jakie są główne cele terapii psychomotorycznej?
Niezależnie od wybranego nurtu psychomotoryki głównym celem jest wsparcie emocjonalne, ruchowe i poznawcze dziecka.
Jakie dzieci mogą skorzystać z terapii psychomotorycznej?
Z terapii psychomotorycznej mogą korzystać wszystkie dzieci, ponieważ jej celem jest wspieranie ich rozwoju, a nie "naprawianie".
Jak długo trwa terapia psychomotoryczna?
Terapia psychomotoryczna trwa co najmniej rok, w zależności od indywidualnych potrzeb.

Pozostałe oferty