Diagnoza procesów integracji sensorycznejodbywa się podczas 4 spotkań terapeuty z dzieckiem i jego rodzicami. Diagnoza polega na analizie informacji uzyskanych od rodziców dziecka, przeprowadzeniu wystandaryzowanych Południowo-Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej oraz na obserwacji klinicznej dziecka. Na ostatnim spotkaniu rodzice otrzymują, w formie pisemnej, wyniki diagnozy, wskazówki do pracy w domu oraz zalecenia do terapii. Cena - 150zł/60 min (jedno spotkanie)
TERAPIA
Terapia zaburzonych procesów integracji sensorycznej ma postać ukierunkowanej zabawy, której celem jest stymulacja zmysłów oraz wyzwalanie odpowiednich reakcji na bodźce zmysłowe. Podczas zajęć dzieci nie uczą się konkretnej umiejętności. Terapia polega na poprawie integracji między zmysłami w układzie nerwowym, co w konsekwencji prowadzi do zmiany w funkcjonowaniu dziecka.
Aby terapia była efektywna dziecko powinno uczestniczyć w zajęciach regularnie, a w domu konsekwentnie wypełniać zalecenia terapeuty.
Cena - 150zł/50min
Terapia rękipolega na usprawnianiu małej motoryki w zakresie precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Celem terapii jest poprawa wykonywania czynności samoobsługowych (ubieranie, jedzenie), doskonalenie umiejętności grafomotorycznych (pisanie, rysowanie) i manipulacyjnych.
Bez umiejętności grafomotorycznych dziecku trudniej jest … mówić. Obszary ruchowe ręki i mowy znajdują się w mózgu człowieka bardzo blisko siebie.
Jeśli u Twojego dziecka występuje opóźniony rozwój mowy zadbaj o rozwój jego małej motoryki.
Cena -150 zł / 50 minut
Terapia pedagogiczna małego dziecka to zajęcia skierowane do dzieci, które już na etapie przedszkolnym potrzebują dodatkowej stymulacji ruchowej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej. Celem zajęć jest, poprzez wyrównywanie braków, przygotowanie młodego człowieka do funkcjonowania w szkole.
Cena - 150 zł / 50 minut
Terapia psychomotorycznajest formą wspomagania rozwoju dziecka poprzez wykonywanie celowych zadań intelektualnych i motorycznych, indywidualnie i w relacji z innymi dziećmi. Podczas zajęć grupowych (3-6 osób) dzieci uczą się postrzegania samych siebie oraz innych ludzi, twórczo rozwiązują postawione przed nimi problemy. Każde spotkanie posiada określoną fabułę, uczestnicy wykonują wspólnie zadania i podejmują działania. Wszystkie zadania opierają się o założone przez terapeutę cele i są tak sformułowane, aby budzić motywację i zainteresowanie dzieci. Podczas zajęć uczestnik ma możliwość rozwijania własnej kreatywności, współdziałania w grupie oraz przejmowania odpowiedzialności za członków swojego zespołu. Doświadczanie poprzez działanie własnego potencjału, jak również ograniczeń wspomaga w przyszłości radzenie sobie z przeciwnościami lub niepowodzeniami. Psychomotoryka to odkrywanie siebie.
Cena -80zł (os.)/50 minut
KONSULTACJE
Konsultacjeto spotkanie rodzica z terapeutą, mające na celu omówienie problemówdziecka oraz poszukiwanie sposobów wspomagających jego rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny.